Sista dagen med dig, min älskade Ove..

maj 7, 2011 kl. 1:44 e m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar
Sista dagen med dig, min älskade Ove..
 
Du började prata igen och jag var vid gott hopp om att du snart skulle komma hem igen, så jag skrev detta kort till dig när du sov.
När du sedan vaknade log du åt kortet och jag pysslade om dig som vanligt, med kuddar och sängjustering.
 
Så skulle vi säga farväl, för endast den dagen trodde vi, då smekte jag din arm och frågade dig: ”Älskar du mig?”. Du log varmt mot mig och såg klart in i mina ögon, nickade och sa: ”mmm”. Jag svarade: ”och jag älskar dig. Det är det enda som betyder något!”.
Sedan såg vi in i varandras ögon och delade ett samförstånd av djup kärlek som fick oss att le blygt mot varandra som för första gången..
 
Sedan vinkade du åt mig och log när jag stod i dörren och.. sedan lämnade jag dig till din smärtfria sömn.
Ove, det finns bara en man för mig – då, nu och för alltid – och det är Du!

Farväl,
Din Helen
 
 
Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

