Idag har jag urnnedsatt min Ove till hans sista viloplats i Stenungsund..

juni 20, 2011 kl. 2:20 e m | Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Ove, jag delar med mig här av bilder och berättelse om det sista vi fått uppleva med dig. Så gör jag som du ville; är öppen inför medborgarna i Stenungsund och Bohuslän:

Först var begravningen den 1 juni i Vasakyrkan i Göteborg. Den var väldigt fin med Oves polisvakter och poliskör

 

Oves gode vän Bengt Adielsson framförde underbar solomusik från Kent-låten ”Hjärta” som Ove tyckte så mycket om.  Han sjöng orden så att det ekade vackert i den stora kyrkan

Ingen lämnas kvar,
vi skyddar dig med all kraft vi har
Genom hålet i mitt hjärta,
kommer räddningen till slut,
Som det strålar från ditt hjärta..

Och idag sänkte jag själv så ned urnan med Oves stoft i den grav jag utsett åt oss, men det var mycket svårt.

Man finner graven på Norums kyrkogård, nära kyrkan, och den vackra Bohuslänska gravstenen med guldtext kommer i augusti.

 

Farväl min älskade, Din Helen

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

